01 oktober 2009

Nieuw: Run2Day Magazine



Op 12 juni van dit jaar ontving ik een e-mailbericht van Peter van Rhoon van uitgeverij Supertroopers. Of ik zin had mee te werken aan een nieuw blad over hardlopen, gemaakt in samenwerking met franchise-keten Run2Day. Hoe hij mij gevonden had? Twitter. En ja, zin had ik. Ik schreef voor de zomervakantie mijn eerste vier bijdragen. Erg leuk om te doen. Na de vakantie kwam een volgende vraag: of ik hoofdredacteur wilde worden? Van zo'n gaaf blad? Natuurlijk. Met Van Rhoon en een mooi team van freelancers zijn we ondertussen bezig met het maken van nummer 2, terwijl vanaf vandaag het eerste nummer in de winkel ligt. Je vindt het blad bij alle Run2Day-winkels in het land, maar ook bij de kiosken van onder andere Bruna.

Onderwerpen in het eerste nummer zijn onder andere: nieuwe gadgets, mooie routes in eigen land, kleding (zoals sportbeha's), trainingsadviezen, een hardloopvakantie in Andalusië, een test van GPS-horloges en boekrecensies. Van Bram Bakker's nieuwe boek over de marathon van New York - 'New York, New York' - hebben we een mooie voorpublicatie.

Run2Day is een inhoudelijk, toegankelijk magazine over hardlopen anno nu met een scherp oog voor trends, de beleving rond het hardlopen en een gezonde lifestyle. Het blad hanteert geen wedstrijdperspectief, maar richt zich op de beginnende tot de gevorderde loper, die vooral plezier ervaart in het lopen en zoekt naar manieren om dat plezier verder te vergroten, om 'beter' te lopen met minder blessures.

Run2Day Magazine verschijnt voorlopig twee keer per jaar. In maart 2010 verschijnt de volgende editie.

3 opmerkingen:

  1. Anoniem7:18 p.m.

    Goed bezig aan de Kuikeindseweg
    succes, we volgen het

    Harrie Wenting

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien kan ik eindelijk vandaag deze magazine te kopen. Ik heb gewon te druk...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dimitri8:11 p.m.

    Hoi Erno,

    In het voorwoord wordt er gesproken over genieten. Waar zie ik dat in de rest van het blad terug? De fotografie van Tine Clearhout verdient alle lof, maar is iemand haar vergeten te briefen over het genieten-concept?
    Vijf euro voor vijftig advertentiepagina's en product pushen. Als lezer (of liever gezegd koper) van het magazine heb ik toch recht om te genieten al was het maar eventjes, voor een eurootje.

    Beetje gemiste kans of wellicht in dit geval een misstap.

    Oh ja, op pagina 61 staat een opmaakfout (T-Test GPS Horloges)

    BeantwoordenVerwijderen