22 februari 2011

Ideeënboek 'Sociale media in het onderwijs'

The Energy-Water Nexus

(Foto: Argonne National Laboratory, CC BY-SA 2.0)

Een workshop, vijf werkdagen, een aantal enthousiastelingen en een gedreven eindredacteur... en vervolgens ligt er een inspirerend ideeënboek 'Sociale media in het onderwijs' klaar voor iedereen die creatief aan de slag wil met dit onderwerp. Het 27 pagina's tellende boek in pdf-formaat kost je slechts:

een tweet...
Klik hieronder en verstuur het bericht binnen je Twitter-netwerk. Je kunt dan het ideeënboek direct downloaden.



...of een vraag.
Neem een minuutje, en stel een goede vraag over sociale media in het onderwijs...

Klik hier en ontvang het ideeënboek nog vandaag.

Op de hoogte blijven? Een paar keer jaar stuur ik een nieuwsbrief over dit thema en mijn activiteiten op dit gebied. Schrijf je hier in voor deze nieuwsbrief.

Nu ook met een kleine vergoeding voor de maker via PayPal. Download hier na betaling van 1,99 euro.

39 opmerkingen:

  1. Erno, bedankt.
    Wat een inventiviteit en professionaliteit. Ik ben blij dat ik daaraan een kleine bijdrage kon leveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjeu Seeverens7:21 a.m.

    Geweldig initiatief, dat navolging verdient. Erno, ik denk dat hele Slimmerkunde-team (nog) trots(er)op je is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, wederom top!
    Als we nou eens iedere twee maanden zo'n initiatief zouden nemen, dan moet je eens kijken hoe de digitale boekenplanken zich vullen met relevant materiaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt Erno.Top initiative! Ik denk dat het onderwijs in Nederland kan deze gids goed gebruiken! Ik zal het presenteren aan de directie van het school van mijn dochters! Is er een Engels versie van deze boek of heb je mischien een tip?
    Christine Tanguy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wie weet kunnen we hiermee onze workshop die Social Media als thema heeft (o.a. deze week in Goes) nog beter maken! Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Erno, wat een mooi initiatief en leuke weggever via 'betaal met Tweet'. Dat is het uitzoeken waard. Top!

    Mvg,
    Carola Oldemaat
    OBD

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Erno,
    Bedankt voor dit geweldige initiatief en wat een leuke manier om via 'betaal met Tweet' iets weg te geven.
    Mooi!

    Mvg,
    Carola Oldemaat
    OBD

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We werken met veel docententeams om ze te laten proeven aan sociale media in het onderwijs. Dit is mooi extra naslagwerk voor ze.
    Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Betalen met een tweet. Leuke slimme sociale manier om je kennis te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. FANASTISCH! Initiatief en uitwerking. Als ik een volgende keer bij kan dragen, doe ik het graag. En bovendien geef je mij hiermee ideeën voor publicaties waar ik mee bezig ben. Hulde en dank. Ik zal het ook doorgeven aan onze buurman die in het basisonderwijs met social media bezig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi initiatief en ga er zeker gebruik van maken, 8 maart mag ik iets vertellen over social media bij mijn oude club #wat je ver haalt is lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem11:43 a.m.

    geweldig leuk dat je dit met ons wilt delen! dank je wel.
    vriendelijke groet, marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erno, dank je wel, ziet er goed uit! En je voegt de daad bij het woord met de betaal met een tweet methode, kende ik nog niet, maar vind ik wel super.

    groet,
    Marijke van Kampen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit komt prachtig op tijd :)
    We zijn bezig om medialessen vast in het curriculum op te nemen. Wat doe je wel en wat niet...
    Dit is een prachtig richtsnoer voor het denken daarover.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt geweldig wat je hier gerealiseerd hebt en dan vooral ook de manier waarop, gebruikmakend van de kennis die bij veel mensen aanwezig is!
    Ik ga er gelijk een bericht over schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi initiatief! Het laat mooi de wisdom of crowds zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Anoniem10:25 p.m.

    Ben wel benieuwd maar ik wil niet betalen met pay with a tweet want ik vind het irritant om allerlei derde applicaties toegang to mijn account te geven. Wil er best een tweet aan wijden, maar dan uit vrije wil :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig Erno. Prima ideeen. Ik ga jouw site link op mijn yurls pagina:


    Benjijmediawijs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tim Geers6:41 a.m.

    Heel erg bedankt voor dit initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leak initiatief en ben benieuwd!

    grtz Meindert

    BeantwoordenVerwijderen
  21. bedankt voor dit document. Zeer handige lijst van software/websites die zeker en vast van pas gaat komen.

    Ik kijk al uit naar de volgende versie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Martin4:36 p.m.

    Bedankt, net wat ik zocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goed zeg! goede tips en lekker geschreven. groet Ivan

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bedankt voor deze tips! Zeker nuttig.
    Een vraag die ik eerder ook al aan Wilfred stelde, is het mogelijk om een bundeling van alle vragen (en tweets) terug te lezen? Wellicht dat hier weer nieuwe ideeen uit ontstaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Frank van der Schot4:54 p.m.

    Mooi initiatief!
    Hier kan ik wat mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bedankt! Heel bruikbaar!
    Gabien Borm

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Beste Erno,

    Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van een ondernemingsplan voor een idee op het gebied van Socal Media in het onderwijs. Dit is gericht op de studenten uit het MBO, HBO en WO onderwijs. Ik wil mensen met hun goede capaciteiten matchen met mensen die ergens minder goed in zijn. Zodoende kunnen zij elkaar versterken. Dit moet een applicatie worden op zowel het internet als een mobiele applicatie. Tijdens mijn onderzoek naar de vraag over sociale media in het onderwijs kwam uw site voorbij. Ik ben erg benieuwd wat de bevindingen zijn die in het boek beschreven staan en wilde vragen of ik een exemplaar kan inzien. Met vriendelijke groet, Luuk Vermaas

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Erno, prachtig initiatief en zo bruikbaar. Dank je!

    Eugene Boeldak

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Anneloes7:53 a.m.

    Erno, heel erg bedankt! Wat een mooi initiatief! Voor mijn nieuwe baan op een hogeschool hebben we onlangs nog een studiedag over social media gehad. Daarin kwam onder andere ook de vraag 'hoe kunnen we social media meer binnen de opleiding inzetten/betrekken?' voorbij. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de inhoud van je boek.

    Anneloes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Anoniem12:59 p.m.

    Waarom moet ik eerst een comment plaatsen? Sharing is caring!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ben heel benieuwd! alvast bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Goede zaak en ik ben benieuwd naar het boek. Vraag: mijn ervaring is dat het onderwijs niet echt gecharmeerd van social media in het onderwijs, met name op het privacyvlak. Wat is jullie mening daarover?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooi naslagwerk in onze denkoefening "Hoe sociale media integreren in opleidings/coachingscontext?" De tools zijn in ontwikkeling... de gedragscode op individueel bedrijfsniveau ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Voordat ik überhaupt dacht aan trainingen geven op het gebied van social media in het onderwijs had ik een exemplaar van je boek gekregen en een download van je ideeënboek volgde al snel. Lekker eenvoudig en duidelijk, meteen aan de slag. Nu al een paar jaar bezig met het ontwikkelen van trainingen (www.abbingenvanwell.nl) om mensen in het onderwijsveld op gang te brengen met social media in de klas, maar je SMIHOPEDIA zit trouw in mijn tas. THX

    BeantwoordenVerwijderen