13 april 2009

Iets goed doen én een nuttige ervaring

Jongeren zijn alleen maar met zichzelf bezig! Het is kritiek van alle tijden op wat met een zuur gezicht steevast ‘de jeugd van tegenwoordig’ wordt genoemd. Maar wie naar de statistieken én naar jongeren zelf kijkt, krijgt al snel een ander beeld. Voor het magazine Leven in de Buurt, een uitgave van de Provincie Brabant, interviewde ik vorig jaar vier jonge vrijwilligers. Opvallend: jongeren kiezen met name voor activiteiten die aansluiten bij de opleiding die ze doen of de toekomstdromen die ze koesteren.

Bas: "Wat voor anderen een stresssituatie is, is voor mij iets dat ik nuchter en rustig aanpak. Zo had ik laatst een kind dat zich nogal afzijdig en agressief gedroeg. De ploeg uitzetten is dan het gemakkelijkst, maar we zijn voor die jongen eerst op zoek gegaan naar een passende, alternatieve sport. Nu doet hij aan judo en is daar heel gelukkig mee."

Lees het hele artikel.

1 opmerking:

  1. Anoniem10:49 a.m.

    Wellicht een idee om ze om de zoveel tijd nog eens te interviewen! Kijken wat er van ze geworden is. Of ze er hetzelfde overdenken. Lijkt me interessant.

    Peterter

    BeantwoordenVerwijderen