Omdat de website en het eigen helpdesksysteem van KPN gisteren geen oplossing gaven, maar een medewerker van de KPN-winkel in Tilburg na enig zoeken en bellen wel het antwoord kon geven. En ik omdat ik het niet efficiënt vond voor dat antwoord naar de winkel te reizen, terwijl achteraf bleek dat ik de oplossing ook gewoon thuis had kunnen uitvoeren. En omdat ik anderen die overbodige reis graag bespaar. Daarom het volgende.
Heb je voor je iPad een prepaid internet SIM-kaart aangeschaft bij KPN en krijg je hem niet aan de praat? Tik dan in Google iets in als 'iPad KPN prepaid mobiel internet werkt niet'. Je komt dan op deze blog. Die vertelt je dat je op je iPad naar 'instellingen' moet gaan, dan naar 'mobiele data', vervolgens naar 'APN-instellingen'. Vervang het woord 'internet' achter APN door 'prepaidinternet'. Dat is alles...
Dit recept geldt ook voor de internet prepaid SIM die je bij Albert Heijn kunt kopen, want die blijkt bij KPN vandaan te komen.
BeantwoordenVerwijderenVolgens de AH handleiding mag er een spatie staan tussen 'prepaid' en 'internet'. Laat je 'prepaid' weg dan krijg je wel verbinding met KPN maar geen 3G, en dus geen data, en dus geen internet.
Na het installeren van IOS5 op mijn iPad was ik gisteren ineens alle instellingen kwijt, dus ook die van 3G. Gelukkig had ik geblogd over de oplossing die ik een half jaar geleden had gevonden : )
BeantwoordenVerwijderenMijn dank is groot!Marcel Dekker
BeantwoordenVerwijderenDank voor de goede tip!
BeantwoordenVerwijderenBij mij blijft hij 'geen service' melden, ondanks de juiste instellingen. Iemand nog tips?
BeantwoordenVerwijderenIdem, Geen service......
BeantwoordenVerwijderen