24 december 2008

Alles wordt beter... op naar 2009!



Terrorisme, oorlog, crimineel geweld... gevoed door berichten in de media zul je al snel geneigd zijn met somberheid het nieuwe jaar tegemoet te gaan. En natuurlijk... de mensheid laat zich nogal eens van zijn duistere kant zien. Klopt het beeld dat het allemaal alleen maar erger wordt? Ik vind van niet. Steven Pinker geeft in bovenstaande presentatie een messcherpe analyse van hoe we het echt doen als mensheid.

Laten we in 2009 nog meer naar het positieve in deze wereld kijken. Niet alleen omdat dat een realistischer beeld geeft, maar ook omdat het ons de energie zal geven door te gaan met het beter maken van de wereld. Er liggen genoeg kansen, genoeg uitdagingen. De handschoen ligt voor het oprapen...

Ik wens alle lezers van dit weblog heerlijke kerstdagen, een zorgeloos oud en nieuw en veel geluk en warmte in het best denkbare jaar 2009.

1 opmerking:

  1. Anoniem3:00 p.m.

    Ik wéét dat jij altijd voor het positieve gaat en dat altijd alles beter kan, maar ik ben toch ook wel erg benieuwd wat jij als goed niet-voornemen hebt in 2009. Doe je mee aan deze meme: (http://karinwinters.wordpress.com/2008/12/27/meme-wat-neem-je-je-niet-voor-in-het-nieuwe-jaar)?
    Ik deed zelfs een persoonlijke oproep aan jou, zie: http://mosredna.blogspot.com/2008/12/meme-wat-ik-mij-niet-voorneem-in-2009.html

    BeantwoordenVerwijderen