27 december 2008

Rennen met de iPhone



Een stukje hardlopen (of fietsen, schaatsen, wandelen...) en achteraf de route, de totale afstand en gemiddelde snelheid bekijken? Ik maakte al langer gebruik van de Garmin Forerunner 305 in combinatie met de website Everytrail. Sinds kort gebruik ik ook af en toe de iPhone-applicatie van Everytrail. Na de training kun je de resultaten direct vanuit de iPhone naar je account uploaden. Via de website kun je vervolgens de gegevens nog eens bekijken, inclusief kaartje, zoals van dit rondje dat ik op eerste kerstdag deed. De applicatie vraagt overigens wel erg veel van de accu.

(Eerder was ik kritisch op de GPS-functie van de iPhone. Het lijkt erop alsof nieuwe software-versies die kwaliteit verbeterd hebben.)

1 opmerking:

  1. Ben zelf helemaal weg van iMapMyRun. Ik had er al een tijdje een account en sinds kort hebben ze ook een iPhone app.

    De dienst is in NL niet zo bekend volgens mij, heb het tenminste nog nooit van iemand gehoord.

    De iPhone app kun je blokkeren, dus dat je niet per ongeluk als je aan het lopen bent op het touchscreen drukt. Als je hem deblokkeerd hoor je een stem de tijd, je snelheid en je afstand voorlezen. Heel erg handig. Je kunt op pauze klikken als je bijvoorbeeld oefenen doet tussendoor. Achteraf kun je hem uploaden. Helaas gaat het hier soms nog wel is fout. Maar gelukkig hebben ze een functie ingebouwd die de route onthoud. Wacht dus op beter bereik of probeer de route te uploaden als je contact hebt met een wifi.

    Is de route eenmaal geupload dan kun je hem bekijken in maps, je stats bekijken en zelfs een tweet plaatsen met info over de route en stats.

    BeantwoordenVerwijderen