08 juli 2008

Bagagehack

Mijn rolmodel? Willy Wortel! Zodra de zomervakantie in zicht komt, begint het te malen: wat zal ik dit jaar eens bedenken om de reis en/of het verblijf op de camping comfortabeler te maken. Dat alles onder het motto: minimale middelen, maximaal effect.

Een paar jaar geleden bedacht ik dit voorwerpje:



Ik schreef er eerder al over, maar toen verklapte ik nog niet wat het was. Het is een houder die je aan de hoofdsteundragers van een voorstoel in de auto klikt en waar je een draagbaar dvd-spelertje in kunt hangen. Zo kan onze dochter achterin de auto een filmpje kijken om de rit wat aangenamer te maken.

Nu ze groter en groter wordt, leveren we elk jaar wat bagageruimte in. Tijd dus voor een bagagehack: hoe creëren we meer ruimte, als we niet een extra grote dakkoffer of een aanhangertje willen aanschaffen. De trigger: tijdens een autoritje zag ik voor het eerst de Thule Backup: een hippe, maar nogal dure koffer-op-een-rek-op-je-trekhaak (foto: Service-on-top).



In de garage had ik nog een oude fietsendrager liggen: het begin van een leuke, betaalbare oplossing. Ik heb met een slijptol de staande dragers van het rek geslepen en met aluminium hoekprofielen een passende ondersteuning gemaakt voor een kunststof tuinkussenkist (kosten: 35 euro).



Het rek gaat op de trekhaak, de kist kan gevuld worden tot zo'n 50 kilo, een paar stevige sjorbanden eromheen en rijden maar...

1 opmerking:

  1. Met Kunststof spuitgieten is het maken van complexe producten erg goed mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen