Als je schrijft, workshops en presentaties op maat verzorgt en organisaties adviseert, waarbij je je bovendien bezighoudt met uiteenlopende thema’s als leren, zorg en welzijn, creatief denken, loopbaan, geluk op het werk, innovatie, media en cultuur... hoe noem je jezelf dan?
Het antwoord van Erno Mijland (1966) is: kennisondernemer. Ondernemerschap betekent in dit geval het op verschillende manieren creëren van waarde met (nieuwe) kennis. “Drijfveer bij al mijn activiteiten is een onstilbare honger naar kennis en de behoefte kennis te delen.”
Erno schrijft voor verschillende magazines, waaronder COS (onderwijs en ict), Talent (hoogbegaafdheid), Markant (verstandelijk gehandicaptenzorg) en Leven in de Buurt (wonen, zorg en welzijn). Ook schreef hij een aantal boeken: ‘Leef met lef’ over creatief denken, ‘Binnen kijken’ met portretten van mensen met een verstandelijke beperking en - met drie mede-auteurs - de zesdelige Volkskrant Banen-serie ‘Ik ga voor...’ over motivatie in relatie tot loopbaan. Dit jaar nog verschijnen een verzamelbundel met interviews over eigentijds onderwijs, een boekje over dementie en design en een boek over succesfactoren voor de integratie van leerlingen met een beperking in een reguliere school voor voortgezet onderwijs.
Erno houdt een weblog bij, schrijft voor de populaire website Lifehacking.nl en verzorgde recentelijk presentaties over actuele ontwikkelingen op het internet, de toekomst van ons onderwijs en het maken van loopbaankeuzes. Daarnaast beschreef hij - in interactie met cliënten en medewerkers - de visie van een grote zorginstelling. Momenteel adviseert hij over de implementatie daarvan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten