22 december 2007

Leve de winter!



Deze foto maakte ik vanochtend op de drempel van mijn voordeur. Wat een uitzicht! Leve de winter! Snel even een slideshow samengesteld van foto's die ik vanochtend rond huis maakte.

Twee dagen al ben ik gaan schaatsen op het natuurijs (klankimpressie, gemaakt met mijn Nokia) van de Keijenhurk. Het ijs is zo helder dat je de bodem van het ven onder je door ziet glijden. Een rondje buitenom is ongeveer 2 kilometer, weet ik dankzij Google Earth (pad als kmz-file) en een script dat ik vond op het web. En zo ziet de route eruit:



Nog een paar dagen genieten van deze convenient truth ; )

4 opmerkingen:

  1. Wat geweldig leuk om dit zo in beeld te brengen! Ik heb naar aanleiding daarvan weer een bericht geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoelaat was je daar? Met de stand van de zon en de route op GE kunnen mijn leerlingen een poging wagen om te bepalen of je met de klok mee of anders bent gereden en waar je startpunt was.
    Overigens kun je met GE wel de afstand bepalen...gewoon het meetlatje gebruiken en dan kiezen voor 'pad'. Met een stuk of 30 keer klikken kwam ik uit op 2.08 km :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @geograaf: Ik was er rond een uur of drie. Schaatsers gaan op de baan altijd tegen de klok in. Zelf kan ik ook alleen pootje over naar links. Vreemd eigenlijk. Het startpunt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend Erno.
    Dat geluid van die schaatsen.
    Heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen