22 december 2007

Water is leven



We hebben meer dan tien nationale televisiezenders en tientallen landelijke dagbladen en radiostations. We zouden dus zo'n beetje alles wat de moeite van het vermelden waard is moeten zien en horen als we die media een beetje volgen.

Ligt het dan aan mij dat ik via andere dan de bovengenoemde media op het spoor moest komen van een fantastische Nederlandse kunstenaar als Theo Jansen (zie eerder bericht over diens Strandbeesten)?

En nu gebeurt het me weer. Via de altijd interessante weblog HaHa kom ik op een geestig project van de Nederlandse kunstenaar Henk Hofstra: hij liet in april 2007 de straat Moleneind in Drachten blauw spuiten op de locatie waar vroeger een vaart liep. Die vaart wordt binnenkort weer uitgegraven. De blauwe strook is 1000 meter lang en 10 meter breed. Op het blauwe vlak is de tekst 'Water is leven' aangebracht. De kunstenaar: "Leuk voor Google Earth... en we zoeken immers al jaren naar water in de ruimte." De satellietfoto is overigens nog niet gemaakt.

Of lees ik de verkeerde kranten?

Foto: website Henk Hofstra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten