22 september 2016

Bewegend bellen: het 10.000-stappen relatiespreekuur

Maak een lijstje met relaties en collega's die je (weer eens) moet bellen. Trek je wandelschoenen aan. Begin te bellen zodra je je in een beetje rustige omgeving bevindt. Bel op je gemak, 10.000 stappen lang, de mensen die op je lijstje staan. Krabbel indien nodig wat aantekeningen op een blaadje. Heb je nog tijd over, geef je gedachten de ruimte en/of kijk om je heen.

De tip om zo een fysiek actief 'relatiespreekuur' in te richten kwam van mijn broer, en inmiddels heb ik het een aantal keren zo gedaan.

Het werkt. Ik merk dat ik ontspannen kan spreken met de ander, niet afgeleid door beeldschermprikkels of mensen in de fysieke omgeving die de aandacht vragen. Ik heb echt de tijd en de aandacht en dat heeft effect op de sfeer in de gesprekken. 

De win-win zit natuurlijk ook in de positieve effecten van het bewegen zelf: je werkt aan je fysieke én mentale gezondheid. En in het feit dat je minder gebeld wordt als je weer aan je bureau zit of met werkzaamheden elders bezig bent. Jij hebt immers de regie gepakt de mensen die je moest spreken zelf te bellen op het moment dat het jou uitkwam.

Het 10.000-stappen relatiespreekuur is daarmee een blijvertje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten