01 maart 2015

Studeren met PDD-NOS: ‘Ik wil weten wat ik op eigen kracht kan’

Op school kreeg hij te horen dat het halen van een havo-diploma met zijn PDD-NOS een onhaalbare kaart zou zijn. Wick Gloudemans (21) gaf zijn begeleiders ongelijk. Met slechts een overgangsbewijs van havo-3 naar havo-4 op zak, drie maanden intensieve zelfstudie en een dik pak motivatie, haalde hij zijn diploma. Na een afmattende, maar leerzame periode, studeert hij nu aan de kunstacademie.

Ik interviewde Wick voor TPO Magazine. Het artikel is - betaald - te lezen via Blendle

Uit het interview: "Ik heb geaccepteerd dat alles wat ik doe drie keer zoveel energie kost dan voor iemand anders. Alles is een worsteling. Het blijft zoeken naar wat ik nodig heb om mezelf te ontwikkelen. Ik wil mijn grenzen opzoeken en verleggen, dichter bij mezelf komen. Ja, ik slik Ritalin, maar probeer dat steeds verder te beperken omdat het een sluier legt over wie ik echt ben."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten