01 januari 2013

Leerbericht 2013. Vooruitzichten voor morgen voor het leren van nu

Een nieuw jaar: 2013. De 21e eeuw in volle vaart. Een eeuw waarin alles anders wordt. Dat denk ik echt. Noem het een renaissance 2.0.

In de eerste renaissance was de boekdrukkunst een van de katalysatoren. We vonden vele antwoorden op onze vragen.

Nu is het internet de katalysator. We hebben zoveel antwoorden tot onze beschikking dat het stellen van vragen de nieuwe uitdaging is. Veel vragen komen vanzelf op ons af: de economische crisis, de gezondheid van onze planeet, kennelijk onoplosbare conflicten... Andere ontstaan door nieuwe mogelijkheden: hoe kunnen we online sociale netwerken voor ons laten werken, hoe vullen we ons leven in als we nóg ouder worden?

‘Leerbericht 2013. Vooruitzichten voor morgen voor het leren van nu’ is de titel van een gratis boekje waarin ik de vragen die de huidige ontwikkelingen aan ons stellen, probeer te vertalen naar het onderwijs. Ik heb hiervoor 25 grotendeels eerder verschenen columns verzameld. Voor deze gelegenheid heb ik ze bewerkt en bij elkaar geplaatst.

Download je gratis exemplaar van ‘Leerbericht 2013. Vooruitzichten voor morgen voor het leren van nu’ (pdf-formaat).

Vrijwillige bijdrage? Dat kan. Schaf dit e-boekje aan via Sellbox voor 1,99 euro. Eerst lezen en daarna betalen kan natuurlijk ook! Je hebt wel een PayPal-account nodig. Nu met kortingcode t.w.v. 2,50 euro voor mijn webshop Boekenwerk.nl. 

Ik wens je het allerbeste voor 2013!

1 opmerking:

  1. Een erg leerzaan boekje! Een goed punt vond ik het laten nadenken over het gebruiken in een lesplan. Ik vond het gedeelte over blijven vragen erg sterk. Het is inderdaad zo dat we steeds onzekerder worden in onze vragen. Als kind leerde je door te vragen, waarom zou dat nu niet kunnen? Je bent niet dom als je iets vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen