05 januari 2009

Bedrijfsnamen en slogans bedenken...

Het bedenken van een goede naam voor een bedrijf of product, een slogan of pay off is niet gemakkelijk. Ik gaf hiervoor in 2006 al enkele tips op deze website. Maar waarom zou je het zelf willen doen, als er zoveel creatievelingen zijn die het beter kunnen en het leuk vinden om te doen? Die vraag inspireerde de 24-jarige Ludo Denissen uit Leiden tot het maken van Bepaal de naam, een website waarop iedereen op basis van een korte opdrachtbeschrijving suggesties kan doen voor namen en teksten. Deelnemers moeten daarvoor eerst een account maken. Het idee is dat de opdrachtgever een van de suggesties kiest, zodra er 100 inzendingen zijn. De gekozen bijdrage wordt beloond met een geldbedrag.

Op Dagelinks.nl zegt Ludo over zijn initiatief: "Door de suggesties van elke inzender openbaar te maken op de website kan men bouwen op elkaars creativiteit. Dit heeft volgens mij een versterkend effect. Ik denk met de website goed in te kunnen spelen op de toekomstige trend op het gebied van innovatie, namelijk het crowdsourcen."

Als onderdeel van de crowd heb ik maar meteen twee suggesties gedaan: voor de naam van een lichtgewicht oprijplaat ('Airy-Up') en voor een alternatieve naam voor de website zelf ("Een naam die staat').

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen