07 november 2007

Houvast in de dossierkast

Hoe meer verschillende projecten je onderhanden hebt, hoe lastiger het wordt snel de juiste papieren terug te vinden als je ze nodig hebt. Ik werk met kunststof L-mappen, waarin ik per project de papieren bewaar. Om daar niet teveel 'ruis' tussen te hebben, vandaag maar eens drie oude ideeën opgepakt...

De agendamap
Hierin bewaar ik op volgorde van datum - eerstvolgende bovenop - afdrukjes die ik op een specifieke dag nodig heb. Denk aan achtergrondinformatie voor een interview, een programma van een bijeenkomst enzovoort. Het gaat om materiaal dat ik niet eerder dan de avond of ochtend van tevoren nodig heb om de activiteit voor te bereiden. Deze stukken blijven hierdoor uit het stapeltje met mapjes van projecten waarmee ik daadwerkelijk mee bezig ben.

De leesmap
Hierin verzamel ik kopietjes en afdrukjes van interessante artikelen die niet direct leesprioriteit hebben. Als de zon lekker schijnt of de kachel lekker brandt, pak ik de map er nu en dan eens bij om wat bij te lezen.

De projectideeënmap
Knipsels, een folder of wat uitgewerkte aantekeningen gaan in een map, gesorteerd op thema, doel of opdrachtgever. Zo heb ik voor mijn journalistieke werk altijd wel wat materiaal achter de hand rond onderwerpen die niet aan de actualiteit gebonden zijn, maar prima zijn voor de beruchte periode waarin de komkommers in de groei zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten