15 november 2007

Bericht uit China

Vorig jaar was ik coach van een minionderneming in het kader van de minor-cursus 'Ondernemerschap' bij Fontys. Van een van de studenten, Steven Bijkerk, ontving ik een leuk bericht uit het verre China. Steven schrijft:

"Ik zit momenteel in Shanghai. Het is tot nu toe erg spectaculair en erg indrukwekkend. Ik zit hier samen met een medestudent van me. We lopen stage bij een Chinees bedrijf om daar mee te helpen op de Marketing en R&D-afdeling. Ik heb - merk ik nu heel goed - veel gehad aan de minor van afgelopen jaar.

Het bevalt me heel erg goed om hier in China de hoeveelheid mogelijkheden te zien om te ondernemen. Overal liggen kansen, en mocht ik het geld hebben om een mooie kans uit te laten groeien, zou ik het hier wel heel zeker proberen. Tot nu toe ben ik vooral aan het netwerken en nieuwe vrienden aan het maken, wat erg goed lukt hier. Ook hebben we binnen het bedrijf waar we werkzaam zijn verschillende presentaties gehouden. Hierbij hebben we het ook gehad over de zogeheten 'elevator pitch'. Hier wist namelijk niemand wat het was. Ik heb er voor gezorgd dat de sales managers nu allemaal een elevator pitch hebben samengesteld. Erg handig dus om dat vorig jaar geleerd te hebben.

Verder genieten we van de vrijheid die we hier hebben en van de nieuwe culturele ervaringen die we opdoen. Erg leuk allemaal de afgelopen 3 maanden... De Chinezen zijn erg gastvriendelijk en aardig. We houden hier een weblog bij. Misschien vind je het leuk om dat een keer te lezen."

Mooi om te merken dat de wereld voor studenten van nu écht groter geworden is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten