20 mei 2007

Innovatie voor de Chipknip

In de meeste parkeergarages kun je 'inloggen' met je Chipknip. Je trekt dan geen kaartje, maar steekt je Chipknip in het hekje-open-apparaat. Voordeel: je kunt als je weer wilt vertrekken, direct naar je auto en betaalt met de Chipknip bij het uitrijden. Het is overigens zo'n beetje de enige situatie waarin ik de Chipknip gebruik.

Nu weet ik niet altijd hoeveel tegoed ik in de knip heb. Zeker als een middagje stappen wat uitloopt, geeft dat een onrustig gevoel. Stel dat het tegoed onvoldoende is en er staat een rij ongeduldige auto's achter je...

Daarom, beste banken van Nederland. Maak de Chipknip een stukje populairder door rood staan toe te staan. Ik heb geen moeite met een maximum negatief saldo of een strenge regel dat je na elke betaling die je in de rode cijfers stort een keer moet bijladen in de plus. Zelfs een paar procent rente betalen vind ik geen ramp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten