Leerlingen presteren beter als we alles dat voor afleiding zorgt verbieden of weren uit de school.
Dus hopla, posters, poppetjes, planten en andere visuele prikkels naar de prullenbak. Weg met die veel te mooie meisjes (ik spreek uit ervaring) en dito jongens. Schotten op de tafeltjes kan ook. Leerlingen met een kriebelhoest moeten maar thuisblijven. Trek de stekkers uit beamers met luidruchtige ventilatoren, vervang knipperende TL-lampen voordat ze gaan knipperen. Terug naar de monochrome beeldschermen. Aanpakken, die leraren met een tic, een snottebel die meedeint met het in- en uitademen of sandalen met rinkelende gespen. Blindeer de ramen als er sneeuw of onweer verwacht wordt. Of gewoon altijd. We nemen geen risico. Regel een omrijdroute voor de hulpdiensten en een toeterverbod binnen een straal van 200 meter om de school. Verbied pennen met drukknopjes en clipjes, etuis met ritsen en schriften met uitscheurbare vellen papier. Och ja, de smartphone natuurlijk, die moet in het kluisje.
Zo. Nu kan er geleerd worden. En worden onze leerlingen optimaal voorbereid op het echte, moderne, altijd rustige leven.
De serieuze analyse van het wetenschappelijke nieuws over de positieve effecten van het verbieden van mobieltjes was al erg goed gedaan door Wilfred Rubens...
De serieuze analyse van het wetenschappelijke nieuws over de positieve effecten van het verbieden van mobieltjes was al erg goed gedaan door Wilfred Rubens...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten