29 december 2014

Muzikaal monumentje voor Mijn Moment


De blogserie Mijn Moment is bedacht en verzorgd door Henk-Jan Winkeldermaat (Punkmedia). Mensen uit het netwerk van Henk-Jan verhalen delen er verhalen over hun moment van het afgelopen jaar. Voor mij is er geen eindejaarsgevoel meer zonder Mijn Moment, zoals ook de Top 2000 erbij hoort.

Ik vond het daarom tijd worden voor een kleine ode aan Henk-Jan en zijn initiatief en schreef een liedtekst, waarna ik Marco Raaphorst uitnodigde deze op muziek te zetten. Daarna vroegen we Huub Koch er een video bij te maken. Met Marco en Huub maakte ik eerder het lied Peper. Ik ontmoette beide heren in februai 2008 tijdens een bijeenkomst in Seats2Meet Utrecht, waarbij we met elkaar in gesprek gingen over de toekomst van zakendoen als maker van content. Zie hier een verslag van destijds.

Volgend jaar in de Top 2000?



de eerste prijs, zo ziek als wat
een gevoel dat je te pakken had
een nieuwe baan, een ongeval
je zag weer licht, kroop uit het dal

de eerste groenten uit je tuin
een droom kwam uit, of viel in puin
eindelijk die stap gezet
je wilde plannen uit het vet

klein geluk, groot verdriet
de noten van je levenslied
mijn moment, een tel, een dag,
een dikke traan, een gulle lach

een nieuwe liefde, oude vlam
die plotseling je pad op kwam
een ruzie die werd bijgelegd
je hebt het eindelijk gezegd

de kanker die je lot bepaalt
door het oog van de naald
een nieuwe richting, nieuw geluid
gedurfde keus of goed besluit

klein geluk, groot verdriet
de noten van je levenslied
mijn moment, een tel, een dag,
een dikke traan, een gulle lach

jouw verhaal, vertel het maar
van kalme zee of tropenjaar
elke scène, elk fragment
jouw moment wordt mijn moment

een hand die hielp, een groot gebaar
twijfel, aarzel, wat is waar
langzaam leven, net als toen
je wilt het nu echt anders doen

klein geluk, groot verdriet
de noten van je levenslied
mijn moment, een tel, een dag,
een dikke traan, een gulle lach

jouw verhaal, vertel het maar
van kalme zee of tropenjaar
elke scène, elk fragment
jouw moment wordt mijn moment

Geen opmerkingen:

Een reactie posten