Van 22 tot en met 29 november 2013 is het Week van de Mediawijsheid, een mooie gelegenheid om met kinderen en jongeren het gesprek aan te gaan over mediawijs gedrag. Vorig jaar bedacht ik het concept voor bovenstaande praatposter. Uitgangspunten bij het ontwerp waren:
- een positieve benadering, waarbij ook aandacht is voor hoe je media slim kunt gebruiken
- gemakkelijk te onthouden begrippen waar je je mediagedrag/-gebruik op kunt toetsen.
In een goed gesprek over mediagebruik stel je als begeleider vooral open vragen vanuit een open en uitnodigende houding. Denk aan vragen als:
- Hoe beïnvloedt het gebruik van internet je manier van denken? (thema: gezond)
- Wat doe je wel en niet met je smartphone als je in gezelschap bent? (thema: gezellig)
- Welke privacy-instellingen gebruik je in Facebook? (thema: veilig)
- Welke online hulpjes gebruik je om je huiswerk sneller en beter te doen? (thema: slim)
De affiche is nu ook 'on demand' geprint verkrijgbaar. Bestel het affiche voor in de klaslokalen van je school. Het standaardpakket bestaat uit:
Wilt u meer affiches bestellen, een groter formaat ontvangen of het bestand bestellen, zodat u zelf onbeperkt kunt kopiëren? Neem dan even contact op over de mogelijkheden met Erno Mijland, (06) 24 23 22 09.
Zie ook mijn eerdere blog over het G&G-contractje.
- Vijf affiches, full colour op 160 grams papier, formaat 445 x 315 mm (iets groter dan A3)
- Verpakt en verzonden in een koker, dus zonder vouwen.
- In de open ruimte het logo van uw school (aan te leveren).
- U ontvangt per mail een beknopte handleiding in pdf-formaat.
Wilt u meer affiches bestellen, een groter formaat ontvangen of het bestand bestellen, zodat u zelf onbeperkt kunt kopiëren? Neem dan even contact op over de mogelijkheden met Erno Mijland, (06) 24 23 22 09.
Zie ook mijn eerdere blog over het G&G-contractje.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten