01 januari 2009

Geschreven: 'Binnen Kijken'



Dromen, passies, teleurstellingen, successen en verlieservaringen, maar ook alledaagse bezigheden in werk en vrije tijd. In 'Binnen kijken' maakt u - aan de hand van even zoveel gesprekken - kennis met twaalf cliënten van Lunet zorg.

In de ruim veertig levensjaren die achter me liggen, had ik nooit de kans gekregen of gezocht om eens écht kennis te maken met een medemens met een verstandelijke beperking. Natuurlijk groette ik ze, als ik ze tegenkwam. Mien, die bij ons in het dorp het verkeer regelt bij elk feestelijk evenement. Of Bram, die ik ’s morgens wel eens het busje in zie stappen om naar het dagactiviteitencentrum te gaan. Maar een wat uitgebreider praatje, nee, dat is er nooit van gekomen.

Voor het eerste gesprek voor 'Binnen kijken', was ik dan ook – ondanks mijn jarenlange interview-ervaring – nogal zenuwachtig. Hoe zou het gaan? Moet ik mijn vragen op een andere manier stellen? En wat als ze me niets willen vertellen? Twaalf interviews verder kan ik nu concluderen dat ik een bijzondere ervaring rijker ben. De cliënten, hun ouders en begeleiders waren allemaal erg aardig en bereidwillig om heel openhartig hun persoonlijke verhaal te vertellen. 'Binnen kijken' in hun levens heeft me veel bijgebracht: over accepteren, over wilskracht en doorzettingsvermogen, over genieten van de eenvoudige dingen van het leven...

Je kunt het boek bij mij bestellen. De prijs is € 9,40. Ik reken geen verzendkosten.

Maak het bedrag over op rekeningnummer 1338.45.427 t.n.v. Erno Mijland, Middelbeers en vermeld je adres bij de overschrijving.

Voor bestellingen buiten Nederland:
IBAN: NL69 RABO 0133 8454 27
BIC: RABONL2U


Meer boeken vind je in mijn boekenwinkel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten