25 november 2008

De iPhone 3G: 10 knorretjes, 10 pluimpjes


Tien knorretjes voor de iPhone
1. Een touch screen is hip, fun en handig, maar dzjie, wat zitten er altijd vette vingers op je display.
2. Zo'n beetje elke maand een upgrade van een kwart gigabyte. Kan dat niet anders?
3. Mijn partner en ik hebben allebei een iPhone en allebei al regelmatig een vastloper gehad. Vermoeiend!
4. Wat een gevoelige toetsjes. Soms lijkt dat ding al iemand te gaan bellen als je alleen maar aan hem of haar denkt.
5. De batterij. Tja, we weten het. Nee, die is echt niet oké.
6. Kinderen vinden hem ook leuk. Papa, mag ik even met de iPhone?
7. Sinds de introductie van de 3G in Nederland is het bereik met T-Mobile verbeterd. Optimaal is het nog altijd niet. Ja, ik weet het. Verwend kereltje.
8. Geen videocamera, een matige fotocamera, geen radio, een wat trage gps. Niet bepaald 'all inclusive', toch?
9. De agendafunctie werkt niet met Google Calender (terwijl de mailfunctie wel met Gmail werkt). Suf hoor.
10. Hé, Steve, listen up. Ik wil tekst kunnen kopiëren van de ene naar de andere applicatie. Is dat nu zo moeilijk te maken?

Tien pluimpjes voor de iPhone
1. Adressen, muziek, mail, podcasts... synchroniseren via iTunes is een eitje.
2. Voice mail afluisteren in de volgorde die je zelf kiest (eerst het meisje, dan de zaken).
3. Gave en handige applicaties 'voor weinig' via de App Store.
4. Minder knopjes, meer in mijn nopjes!
5. Een kek design. Het oog wil ook wat.
6. Ach, wat fijn, mijn iPhone schakelt thuis automatisch over op mijn draadloze netwerk.
7. Tikken van een SMS'je, een internetadres of een e-mailbericht gaat vlotter dan met de 0-9-toetsjes van mijn oude mobieltje.
8. Als ik mijn iPhone kantel van portrait naar landscape, draait het beeld vanzelf mee. Handig joh! Dat beeld is bovendien groot en helder.
9. Een 9 voor het 'ik-kan-toveren-gevoel' én voor het 'kijk-mama-zonder-handjes-effect'!
10. Flat fee internettoegang is lekker zorgeloos.

1 opmerking: