10 februari 2008

Midden in een lied

Vanmiddag presenteren wij - mijn broer Ivo, mijn moeder en ik - een bundel met gedichten van onze vader/echtgenoot Jacques Mijland, die op 21 november 2006 overleed aan de gevolgen van kanker.

Jacques - Neerlandicus, onderwijskundige en schooldecaan - schreef veel over zijn verwondering voor de natuur. Hij schreef vaak met humor, maar maakte ook aangrijpende gedichten om met woorden vat te krijgen op het ongrijpbare, onder andere van zijn ziekte.

We hebben de bundel uitgegeven via Lulu. een gedeelte inzien en bestellen kan hier. De volledige opbrengst van de verkoop van dit boek gaat naar KWF Kankerbestrijding.

2 opmerkingen:

  1. Bijzonder, Erno.

    Ik ben er stil van, maar wil het niet zijn.

    Mooi om zo gezamenlijk betekenis/een plek te kunnen geven aan de gedachten/gedichten die hij nalaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vast een vader om trots op te zijn.
    Goed voorbeeld doet goed volgen.
    Je hebt je schrijverstalent vast niet van een vreemde.
    Ik ben het erg met Marina eens.
    Peterter

    BeantwoordenVerwijderen