11 februari 2008

De mooiste verhalen uit de popmuziek

Henk-Jan Winkeldermaat publiceerde zondag een bericht over storytelling en authenticiteit en de 'The Stranger Song' van Leonard Cohen als muzikaal voorbeeld daarvan. Een prachtig lied. Zo zijn er meer: authentiek gebrachte popsongs met een verhaal. Ik luister bijvoorbeeld graag naar het verhaal over Frank in Tom Waits' 'Frank's Wild Years'.



Wat is jouw favoriete popsong met een verhaal? Geef hier titel en uitvoerde(n).

De lijst met inzendingen is uiteraard openbaar.

2 opmerkingen:

  1. Anoniem10:28 a.m.

    Ik merk dat dat lachje (van een vriend of medemuzikant) er op het laatst niet op staat. Haha. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb natuurlijk gereageerd in je spreadsheet, maar had verwacht dat ik daar mijn eigen verhaal bij het opgegeven nummer kwijt kon.
    Jammer genoeg niet dus. Nu zal mijn verhaal bij het nummer "love like a man" van Ten Years After geheim blijven...

    BeantwoordenVerwijderen