29 juni 2007

Business Blog Meeting

Moet je een weblog apart houden van je website? Als je medewerkers laat publiceren op een bedrijfslog, is een eenvoudige afspraak dan genoeg, of heb je intensieve eindredactie nodig? Moet je überhaupt wel een weblog willen als je geen plezier hebt in schrijven voor het web? Het waren enkele prangende vragen tijdens de Business Blog Meeting gisterenmiddag in Hogeschool Domstad in Utrecht.

Een bont gezelschap van startende en ervaren ondernemers en dito bloggers ontmoetten elkaar, wisselden ervaringen uit en luisterden naar een aantal inspirerende 'talks', zoals die van Meisje van de Slijterij en Dromer die doet. Ik mocht de opening verzorgen.



(Klik hier voor de screencast-versie)

Het was vooral ook een middag van prettige ontmoetingen, veelal met mensen die ik virtueel de hand al eens had geschud, maar nog nooit IRL had ontmoet. Leuk ook om een aantal gepassioneerde ondernemers te spreken. Zoals Jaap Bakker die zijn grote passie voor het filmen sinds kort combineert met zijn achtergrond als advocaat en mediator. Hij maakt onder andere 'pleitdocu's' die in de rechtzaal gebruikt kunnen worden ter ondersteuning van een pleidooi. Oh ja, ook nog met creatief denker Frank de Mink boekjes uitgeruild: zijn 'Creatief denken voor de top' tegen 'Ik ga voor creativiteit'... Mooi leesvoer voor de vakantie!

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat je er was Erno. Ik heb genoten van je presentatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel Leuk Filmpje. Zo kon ik er toch nog even bij zijn, want helaas ik was verhinderd. Leuk dat je Jaap hebt ontmoet. Wij zijn druk bezig om mooie dingen te maken, maar daar hoor je later meer over. Groeten van Huub

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van jouw presentatie heb ik genoten en weer het een en ander geleerd.
    Dank & hartelijke groet,
    Lucas van der Valk

    BeantwoordenVerwijderen