27 april 2007

De cello: een cadeautje van het internet

Ik gebruik YouTube steeds vaker vanuit dezelfde insteek als ik Google gebruik: snel even wat te weten komen over... En steeds vaker is het ook raak met filmpjes waarin een bepaald onderwerp helder wordt uitgelegd in woord en beeld.

Voor mijn dochtertje - die zich op de muziekschool aan het oriënteren is op een instrument - ging ik gisteren op zoek naar een filmpje waarin ze in een paar minuten zou kunnen zien en horen wat je met een cello zoal kunt. Ik vond onderstaand filmpje dat veel meer bracht dan waar ik op gehoopt had: een clip van cellist Ethan Winer die een eigen compositie speelt in 23 zelf ingespeelde tracks, waarin hij verschillende technieken laat zien, zoals strijken, de baslijn en de cello als percussie-instrument. Maar bovenal is het ook een geweldig mooi muziekstuk. Een cadeautje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten