01 januari 2007

Spreekt

Ik verzorg de onderwijsworkshops 'In één middag bij de tijd' en 'Visie op opleiden voor de toekomst' en de presentatie 'Nu leren voor morgen. Onderwijs op een kruispunt.'

Spreekt in 2009

Op 2 november presenteer ik een informatie-avond over opvoeding in relatie tot het leven in deze multimediale tijd voor de gemeente Oirschot, met onder andere spreekster Annette Heffels.

Sprak in 2009

Op 18 juli interviewde ik onstage betrokken bestuurders en bewoners tijdens de feestelijke opening van het Dorpshart in Middelbeers tijdens Hartje Zomer Festijn.

Op zondag 8 maart presenteerden Herm Kisjes en ik als Dave en Danny een middag voor het hele gezin, met onder andere een kwis over de Beerzen. De middag is een initiatief van 't Interieur.

Op 26 maart verzorgde ik een workshop 'Slimmer Kiezen', tijdens de Lifehacking Academy in Amsterdam. 20 soorten thee in het schap, voor jezelf beginnen of niet, welk boek, welke film… veel keuzevrijheid hebben is mooi, maar het leven in de 21e eeuw biedt een overkill aan mogelijkheden. Gevolg: keuzestress! Deze sessie begint met een kort overzicht van recente wetenschappelijke inzichten over en ervaringen met kiezen: wanneer maken keuzes ons gelukkig, waarom is kiezen zo moeilijk? Vervolgens komt een aantal slimme keuzestrategieën aan bod, zoals het maken van analyses en lijstjes of het toelaten van toeval. De sessie is interactief. Deelnemers worden uitgenodigd ervaringen met kleine en grote keuzen in te brengen ter illustratie, keuzeproblemen voor te leggen of eigen strategieën te delen. Zie ook mijn artikel over dit onderwerp.

Op 7 april presenteerde ik een avond ter gelegenheid van de verkiezing van de Startende Ondernemer van het Jaar 2009 in de regio Eindhoven, verzorgd door Stichting 2 Connect. Ik interviewde de genomineerden onstage. Het verslag.

Op 9 februari was ik jurylid tijdens de voorronde in Oirschot van de Nationale Voorleeswedstrijd.

Sprak in 2008

Op 24 november verzorgde ik een talkshow in het kader van Nederland Leest voor Bibliotheek De Kempen, locatie Oirschot, na afloop van een theatervoorstelling van Kirsten Benschop.

Op 27 oktober verzorgde ik een presentatie voor leden van de Ouderraad van de Willibrordusschool in Middelbeers rond de vraag hoe je je kind kunt begeleiden bij het internetgebruik.

Op 10 november sprak ik tijdens de Goeroedag van Junior Kamer JCI Mariken uit Nijmegen over loopbaankeuzen. De presentatie staat online.

Op 2 juni 2008 deed ik een onstage interview tijdens het symposium 'Orde gevraagd!' Echte orde is gebaseerd op gezag. Dat wil zeggen dat je samen met de leerlingen zoekt naar ordening in het leerproces. Hoe ziet de leerling dat?

Op 12 juni 2008 deed ik een verhaal over content als marketing tool tijdens het Social Media Event rond de vraag: wat wil de klant?

Op woensdag 5 maart 2008 verzorgde ik een presentatie over creatief inzetten van nieuwe media/technologieën tijdens de uitreiking van de COS Awards in de Jaarbeurs in Utrecht. Ik ben ook jurylid van de COS Awards. Reacties vind je hier.

Op 15 februari 2008 verzorgde ik een denktank-bijeenkomst over de vraag hoe je als content maker overleeft in tijden van internet en nieuwe technologie.

Op 20 februari 2008 verzorgde ik presentaties over creatief denken voor studenten Ondernemerschap van Fontys.

Op 21 februari 2008 was ik jurylid van de lokale voorronde van de Nationale Voorleeswedstrijd in Oirschot.

Op vrijdag 23 november 2007 verzorgde ik een workshop over creatief denken voor studenten Personeel en Arbeid van Fontys.

Sprak in 2007

Op vrijdag 16 november 2007 verzorgde ik een debatavond in de bibliotheek van Oirschot naar aanleiding van de campagne 'Nederland leest'.

Op 5 en 6 oktober 2007 verzorgde ik workshops over motivatie/drijfveren in relatie tot je loopbaan op het Volkskrant Banen Event in Amsterdam naar aanleiding van de boekenreeks 'Ik ga voor...'. Het verslag...

Op 12 september 2007 verzorgde ik een studiedag voor Viataal over 'Visie op onderwijs en ict' met een korte presentatie over de ontwikkelingen op dit gebied. Het verslag.

Op 29 augustus 2007 (Eindhoven) en 5 september 2007 (Venlo) verzorgde ik presentaties over creatief denken voor studenten Ondernemerschap van Fontys.