Tja, daar sta je dan. Je rijdt in je volledig elektrische Renault Zoe naar Venlo en je laadpas weigert dienst bij twee laadpalen van verschillende aanbieders. Lichte paniek, want je hebt niet genoeg acculading meer over om terug naar huis te rijden. Een belletje naar de provider leert je dat je kennelijk de nieuwe pas niet ontvangen hebt en dat de oude niet meer actief is, noch actief te maken is.
Eerst maar eens een oproepje op Twitter: misschien kan ik iemands pas lenen of bij iemand thuis even bijladen. Je altijd fijne netwerk zorgt voor het nodige bereik met enkele retweets. Helaas, er komt geen oplossing. Een dealer van elektrische auto's in de stad bellen dan. Een keer vang je bot, een andere garage verwijst je naar een collega-garagist in Helmond. Dat kan ik halen, is wat om en gedoe, maar goed.
Toch nog maar even googlen, denk je later. En zo kom je op een nieuwsbericht over de gemeente Venlo die geïnvesteerd heeft in een aantal volledig elektrische Volkswagens E-Up's. Dan hebben ze vast ook een laadpaal, denk je. Je belt de gemeente en een vriendelijke dame zoekt voor je naar oplossingen... en heeft er een.
In de nieuwe parkeergarage Maaswaard staan opladers die werken met een pas, maar ook met de barcode van je parkeerkaartje. De kosten voor het laden worden simpelweg opgeteld bij de parkeerkosten. Het is even puzzelen hoe het werkt, maar uiteindelijk lukt het. Enigszins omslachtig: de palen staan op verdieping -3, de betaalautomaat op de begane grond. Dat betekent bij het ophalen van de auto: naar beneden, laadstekker aan de autokant losmaken zodat de laadsessie wordt gestopt, naar boven, betalen, naar beneden, met de barcode de vergrendeling losmaken van de laadstekker aan de laadpaalkant... en dan weer naar boven rijden om de garage te verlaten.
Met een volle accu, ziet de nabije toekomst er weer een stuk rooskleuriger uit. Met veel dank aan de medewerkers van de gemeente Venlo voor het meedenken.
Zijn er al meer plekken waar je op deze manier kunt laden? Ik hoor het graag!
Eerst maar eens een oproepje op Twitter: misschien kan ik iemands pas lenen of bij iemand thuis even bijladen. Je altijd fijne netwerk zorgt voor het nodige bereik met enkele retweets. Helaas, er komt geen oplossing. Een dealer van elektrische auto's in de stad bellen dan. Een keer vang je bot, een andere garage verwijst je naar een collega-garagist in Helmond. Dat kan ik halen, is wat om en gedoe, maar goed.
Toch nog maar even googlen, denk je later. En zo kom je op een nieuwsbericht over de gemeente Venlo die geïnvesteerd heeft in een aantal volledig elektrische Volkswagens E-Up's. Dan hebben ze vast ook een laadpaal, denk je. Je belt de gemeente en een vriendelijke dame zoekt voor je naar oplossingen... en heeft er een.
In de nieuwe parkeergarage Maaswaard staan opladers die werken met een pas, maar ook met de barcode van je parkeerkaartje. De kosten voor het laden worden simpelweg opgeteld bij de parkeerkosten. Het is even puzzelen hoe het werkt, maar uiteindelijk lukt het. Enigszins omslachtig: de palen staan op verdieping -3, de betaalautomaat op de begane grond. Dat betekent bij het ophalen van de auto: naar beneden, laadstekker aan de autokant losmaken zodat de laadsessie wordt gestopt, naar boven, betalen, naar beneden, met de barcode de vergrendeling losmaken van de laadstekker aan de laadpaalkant... en dan weer naar boven rijden om de garage te verlaten.
Met een volle accu, ziet de nabije toekomst er weer een stuk rooskleuriger uit. Met veel dank aan de medewerkers van de gemeente Venlo voor het meedenken.
Zijn er al meer plekken waar je op deze manier kunt laden? Ik hoor het graag!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten