04 augustus 2008

'Een bewust risico genomen'

Zaterdagavond hoorde ik bij 'Met het oog op morgen' het bericht dat Wilco van Rooijen in de problemen was geraakt tijdens de afdaling van de K2. Dat was even schrikken. Ik heb Wilco afgelopen jaar geïnterviewd over zijn loopbaan voor de 'Ik ga voor...'-serie en hem toen leren kennen als een gedreven en erg aardige man.

Wilco was in het gesprek ook heel realistisch. In het interview zegt hij: "Ik besef dat ik het gevaar loop in een rolstoel terecht te komen of erger. Nu al zeg ik dan dat ik een bewust risico heb genomen. Het klimmen zit diep van binnen. Ik heb er alles voor over, ook als het even tegen zit of zoals het bijna noodlottig werd op een van mijn expedities door vallend gesteente."

Ondertussen is Wilco in veiliger vaarwater beland. Hij heeft wel bevriezingsverschijnselen (frostbite) aan zijn voeten, maar die lijken mee te vallen, zo schrijft Elsevier.

Updates over de expeditie vind je hier.
Het hele interview met Wilco staat in 'Ik ga voor de ultieme uitdaging'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten