13 september 2008

De klank van wit...

Bloggend musicus Marco Raaphorst vroeg een paar weken geleden of mensen hem een opname wilde sturen van zichzelf waarin ze het woord 'wit' uitspraken. Ik was benieuwd wat Marco ervan ging maken, dus stuurde ik een geluidsbestandje op. Hij verwerkte deze audiofiles in een klankbeeld. Mooi werk!



Ik heb me op mijn beurt door dit klankbeeld weer laten inspireren voor een gedicht...

De klank van wit

een stille mist
een zachte deken
woorden willen niet komen
ik heb het recht niet
vlekken te maken
pastasaus op mijn bloes

het is goed zo
laat mij maar zwijgen
zonder denken
en luisteren naar
een kraai die onnadenkend
krassen maakt in het laken
en zo het niets afbakent

want alleen zo
krijgt de klank van wit
kleur

Luister en kijk ook nog eens naar de Peperclip (Marco Raaphorst: muziek en zang, Huub Koch: video en ik: tekst).

4 opmerkingen:

  1. Anoniem5:05 p.m.

    hierbij mijn bijdrage bij de klank van wit:

    Writers'block
    ...!
    ...,
    ...?
    ....
    ...
    ..
    .

    Peterter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem8:24 p.m.

    "pastasaus op mijn bloes", zo is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem12:56 p.m.

    prachtig Erno! en bedankt voor de complimenten!

    ... meer! :-)

    (btw link naar mijn blog is http://www.MARCOraaphorst.nl)

    BeantwoordenVerwijderen