14 januari 2008

Van ruilen komt kijken en luisteren



Ik maak al geruime tijd gebruik van MailMyDisc, een Nederlandse webdienst die het ruilen van cd's en dvd's faciliteert.

Het idee is dat je media op een 'Heb ik'-lijst beschikbaar stelt en een wensenlijst aanmaakt. Het systeem maakt de match. Als je een schijfje opstuurt betaal je zelf porto. Zodra de schijf ontvangen is, ontvang je credits. Je kunt schijfjes ontvangen als je genoeg credits hebt. Voor elk ontvangen product betaal je 1 euro. In dat bedrag zit een soort garantieregeling. Als er iets misgaat regelt MailMyDisc een oplossing.

Vandaag was mijn 50e ruil een feit: ik ontving de cd 'La revancha del tango' van het Gotan Project. Eerder passeerden ook prachtfilms als 'Black Cat White Cat', 'Pelle The Conqueror', 'Old Men in New Cars' en 'Down By Law' de revue.

De gebruiksvriendelijkheid van de website kan nog stukken beter, het aanbod is niet erg dynamisch, maar ik vind MailMyDisc toch een aardige aanwinst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten