10 september 2008

25 jaar COS

Computers op School, oftewel COS, bestaat 25 jaar. Dat wordt deze maand gevierd met een lekker dik jubileumnummer en een leuk affiche over de geschiedenis van de computer in het onderwijs. Het blad is naar alle Nederlandse scholen gestuurd.

Ik schreef in 1998 mijn eerste artikel voor het blad: 'Meester, vertel eens verhalen', over multilineariteit in onderwijsmateriaal. Sinds enkele jaren maak ik deel uit van de vaste redactie van het blad en maakte ik een flink pak interviews. Eind van dit jaar verschijnt een verzamelbundel van deze en andere van mijn onderwijsinterviews bij uitgeverij Garant.

Voor het jubileumnummer maakte een interview met Hans Moot, schreef ik een bijdrage over de toekomst van het onderwijs en vulde ik mijn vaste rubrieken Klembord (citaten over onderwijs uit gedrukte en online media) en Bits & Bytes (hardware).

Vanaf deze plek feliciteer ik de uitgever van COS, ESS, van harte met deze mijlpaal. Er is goed nieuws voor de toekomst van het blad: over onderwijs raak je niet uitgepraat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten