15 september 2007

Hoe bepaal je als freelancer je uurtarief?

Het is een vraag waar vele freelancers mee worstelen: hoe bepaal ik mijn uurtarief? Zelf geloof ik niet in rotsvaste tarieven. Er zijn zoveel aspecten die een rol bepalen bij welk bedrag ik passend vind bij een bepaalde opdracht. Ik heb ze eens in een experimentele rekenmodule vertaald. Probeer hem eens uit door twee recente opdrachten in gedachten te nemen en die vervolgens te scoren in het lijstje. En? Kloppen de bedragen die de module je geeft?

Ga naar de module uurtarief bepalen...

2 opmerkingen:

  1. Super, klopt aardig. Zoiets zou een klant natuurlijk ook kunnen doen. Misschien wel moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het leuke aan je module is dat het een soort 'externe rechtvaardiging' geeft aan je uurtarief. zekerder op pad, zeg maar ...

    BeantwoordenVerwijderen