11 mei 2007

Rennen met Google Earth...

Afgelopen maandag heb ik de N70 bij Nijmegen proberen hard te lopen. Dat ging goed tot op zo'n 13 kilometer de man met hamer toesloeg. De rest dus maar gewandeld en nog een stukje afgesneden. Het totaal is toch 20 kilometer. Ik vond een mooie Google Earth-file van de route op GPStracks.nl. Via de Panoramio-plugin toont Google Earth nog eens aantal mooie beelden van de route.

Vandaag ben ik eens gaan experimenteren met de functie 'Beeldoverlay' van Google Earth. Om een aantal knooppunten uit het wandelroutenetwerk rond mijn woonplaats Middelbeers in kaart te brengen, deed ik het volgende:
- ik scande de kaart in met de knooppunten;
- ik voegde de kaart toe als Beeldoverlay en maakte hem wat transparant;
- hierna schaalde en schoof ik de kaart zodanig dat hij één-op-één aansloot op de satelliet-foto's;
- vervolgens kon ik alle knooppunten als het ware kopiëren van de kaart;
- de Beeldoverlay heb ik hierna weer verwijderd.

Klik hier voor het resultaat. Je kunt op basis van de knooppunten zelf je route voor een loop- of renroute samenstellen. In het veld zijn de knooppunten herkenbaar aan de paaltjes met de groene bordjes met gele pijltjes.

Jammer dat je - voor zover ik weet - de Google Earth-bestanden niet kunt importeren in 'Mijn kaarten' van Google Maps (waarmee je gemakkelijker kaarten openbaar kunt maken).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten