01 januari 2006

Traint...

Ik verzorg in opdracht korte trainingen en workshops voor groepen en individuen. Enkele voorbeelden:

Schrijven
Blokkades, een veel te langdradig rapport, te ingewikkelde zinnen... voor veel professionals is schrijven een 'crime'. Hoe begin ik? Hoe maak ik mijn tekst aantrekkelijk en begrijpelijk? Hoe overtuig ik mijn publiek?

Een persoonlijke training schrijven kan je verder helpen. Ik werk daarbij als volgt:
- vrijblijvend intakegesprek op basis van een ingeleverde eigen tekst;
- enkele bijeenkomsten waarin ik je eenvoudige technieken aanleer, je coach en feedback geef op schrijfproducten die je tussen de bijeenkomsten door maakt;
- eventuele nazorg door feedback via e-mail op je teksten.

Creatief denken
Een workshop over hoe je denken in kunt zetten om te komen tot creatieve oplossingen voor alledaagse problemen of hoe je nieuwe ideeën genereert die het leven en werken er aangenamer op maken.

Metaforen
Een workshop over metafoorgebruik voor iedereen die boodschappen over moet brengen: leraren, professionals uit de marketing en communicatie, coaches, schrijvers en sprekers. Over dit thema ben ik een boek aan het schrijven.