22 mei 2008

Een goed en goed verpakt verhaal

"Advertising is the price companies pay for being un-original."

Precies!

Het citaat komt uit de TED-presentatie van vormgever Yves Behar. Als je goed, origineel en uniek bent in wat je doet, komen de klanten vanzelf. Advertenties, folders, direct marketing, telefonische acquisitie... allemaal overbodig. Natuurlijk moet je wel vertellen wat je doet. Het internet is daar een geweldig platform voor. Wat heb je dan nodig als organisatie of zelfstandige? Een goed en goed verpakt verhaal!

Op 12 juni vertel ik meer over dit thema tijdens het Social Media Event 2008 in Utrecht.

2 opmerkingen:

  1. Anoniem4:19 p.m.

    Wordt jouw presentatie ook opgenomen? ;)

    Ik zit nu te stressen op werk, en heb daarom geen tijd om de TED presentatie te kijken. Maar gaat dit over een vergelijkbaar onderwerp. Of was de quote gewoon bruikwaar, wat ik overigens begrijpbaar zou vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @bas: Henk-Jan Winkeldermaat komt filmen. Stressen lijkt me overigens niet goed voor het creatieve proces ; ) De presentatie gaat vooral over design en dat uniek design zichzelf verkoopt.

    BeantwoordenVerwijderen