17 februari 2008

Mijn hemel!

Poes

"Ik hou van boekwinkels en bibliotheken. Lekker zwemmen in een zee van letters. Verder hou ik van cafés en bars. De hemel stel ik me dan ook voor als een enorme bibliotheek met volledige vergunning." Zo opent Midas Dekkers een van de columns in het vermakelijke bundeltje 'Poes'.

Ik loop al een week te denken: hoe ziet mijn hemel er dan uit? Ik zou bijvoorbeeld kunnen schrijven...

"Ik hou van de natuur. Lekker lopen in een zee van stilte, groen en evenwichtig leven. Verder hou ik van muziek. De hemel stel ik me dan ook voor als een enorm bos waar hier en daar orkestjes staan te spelen, zonder dat ze de rust verstoren."

of...

"Ik hou van scholen en conferentie-oorden. Lekker ondergedompeld worden in een zee van nieuwe informatie. Verder hou ik van koken en eten in de buitenlucht. De hemel stel ik me dan ook voor als een enorme openluchtuniversiteit met een barbecuestek."

Maar nee, dat zou het toch niet helemaal zijn. Ach ja, de hemel. Eerst hier maar eens genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten