tag:blogger.com,1999:blog-28425590.post1892627445019492372..comments2023-03-08T15:04:13.617+01:00Comments on Alles kan altijd beter: Wat ik doe? Ik ben kennisondernemer!Erno Mijlandhttp://www.blogger.com/profile/17904995237020377450noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-28425590.post-29456181189743750652009-11-07T19:11:06.868+01:002009-11-07T19:11:06.868+01:00Beste Erno,
Ik vind de term kennisondernemer niet ...Beste Erno,<br />Ik vind de term kennisondernemer niet slecht. Ik worstel met hetzelfde dilemma.Na 25 jaar regiojournalistiek wil ik mijn vergaarde kennis om een andersoortige manier ten gelde maken. Dat is verre van makkelijk, vergt ondernemingsgeest, maar wat is er mooier als iemand anders met jouw kennis daadwerkelijk iets kan of er wijzer van wordt.<br />Succes<br />CvG.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-28425590.post-25010568018953568552007-12-11T17:18:00.000+01:002007-12-11T17:18:00.000+01:00ik zag jouw reactie op de post van Laura, idd. Ik ...ik zag jouw reactie op de post van Laura, idd. Ik heb zelf "hetzelfde" als jij. Ik houd ervan me breed te profileren. Ik huiver ervoor om een niche te kiezen. Althans in de zin van het kiezen voor enkel één klantenkring. Mijn niche overstijgt disciplines. Sterker nog: ik denk dat ik disciplines kan verbinden. Dat zie ik bij jou ook terug. Je schrijft, coacht, adviseert. Maar er zit wel een bepaalde drijfveer achter dit alles. <BR/>Bij mij is dat mijn missie om de mens te verbinden met de informatie die hij of zij nodig heeft. Door deze informatie te vertalen tot een niveau waarmee mijn klant aan de slag kan. Waarmee de klant zich "empowered" voelt om zelf het heft in handen te nemen. <BR/>Reuze zinvol om te brainstormen over je eigen niche. En - om op je vraag te antwoorden - ik zou niet zomaar met een kenniswerker in zee gaan. Maar wel met Erno Mijland (bij wijze van spreken :-)). Jij bent (of wordt) je eigen merk.Marina Noordegraaf ....https://www.blogger.com/profile/11351643587217871789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-28425590.post-92213078003290358992007-12-10T16:18:00.000+01:002007-12-10T16:18:00.000+01:00Een keiharde propositie is de slagader van je bedr...Een keiharde propositie is de slagader van je bedrijf. Is die van jou sterk genoeg? <BR/>Ik nodig je uit om dit eenvoudig te testen. <BR/>Geef binnen 30 seconden antwoord op de volgende vragen:<BR/> · Wat doet je bedrijf ? <BR/> · Wat zijn de drie belangrijkste voordelen van je bedrijf? <BR/> · Waarom zou ik zaken met jou moeten doen?<BR/>Als je klaar bent, stel je dezelfde vraag aan een aantal medewerkers intern. Neem ze even apart en geef ze iets meer tijd, en noteer zorgvuldig wat ze zeggen. Als alle antwoorden ongeveer gelijk zijn, heb je een goede propositie.<BR/>Vervolgens stel je een paar klanten en goede relaties dezelfde vragen. Want stel je voor dat je intern ervan overtuigd bent dat je de beste kwaliteit biedt, maar relaties melden dat in het geheel niet. Dan gaat er iets niet goed.<BR/><BR/>PPAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-28425590.post-2847407379747025922007-12-09T10:10:00.000+01:002007-12-09T10:10:00.000+01:00Dank allemaal voor deze reacties. @peterter: ik be...Dank allemaal voor deze reacties.<BR/> <BR/>@peterter: ik besef dat de verschillende begrippen verschillende connotaties hebben. Ik denk bij ondernemen eerder aan de letterlijke betekenis (dingen voortvarend aanpakken) dan aan winstbejag. Bij je alternatieven heb ik nog geen goed gevoel; specialist is misschien nog het meest treffend. <BR/><BR/>@florina: ik vind een makelaar meer iemand die vraag en aanbod bij elkaar brengt, zonder veel eigen inbreng.<BR/><BR/>@erno: 'Good point'. De oplossing die ik bied is dat ik een verhaal goed kan vertellen en een goed verhaal kan vertellen. Is dat niet meteen een mooie 'pay off'?Erno Mijlandhttps://www.blogger.com/profile/17904995237020377450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-28425590.post-20579641278612415962007-12-09T00:09:00.000+01:002007-12-09T00:09:00.000+01:00No mooier is het als je kunt zeggen wat je voor di...No mooier is het als je kunt zeggen wat je voor die ander kunt betekenen. Dus in plaats van een naam voor wat je doet om omschrijving van de oplossing die je levert.Erno Hanninkhttps://www.blogger.com/profile/03702024033325888179noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-28425590.post-16950795033934164552007-12-08T22:24:00.000+01:002007-12-08T22:24:00.000+01:00Dag Erno,Kennismakelaar?Jij biedt kennis die ander...Dag Erno,<BR/>Kennismakelaar?<BR/><BR/>Jij biedt kennis die anderen kunnen gebruiken om hun keuzes te maken.<BR/>Jij op jouw beurt vergaart zelf die kennis.<BR/>Vergelijkbaar met een makelaar die, bijvoorbeeld, huizen koopt en verkoopt.<BR/><BR/>Ik ken de kennismakelaar van de melkveeacademie. Ja, ik zie je lachen met grote vraaktekens boven je hoofd. Dat heb je met mensen die als zelfstandige in ' het onderwijs' zitten, maar tegelijkertijd agrarisch ondernemer zijn!<BR/><BR/>Succes met je eigen toko. Uit ervaring kan ik je zeggen: het is een stap, maar het kan enorme voldoening geven.Florinahttps://www.blogger.com/profile/10423830164093677537noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-28425590.post-6923214789191584432007-12-08T16:43:00.000+01:002007-12-08T16:43:00.000+01:00kennisontwikkelaarkennisaannemerkennisspecialistzi...kennisontwikkelaar<BR/>kennisaannemer<BR/>kennisspecialist<BR/><BR/>zijn mijns inziens betere termen die bij je passen. Ondernemer is nog zo vrijblijvend. Ondernemers willen vooral een winstgevende onderneming draaien. Bij de bovenstaande termen heb ik een positiever beeld: dan komt er iemand die iets met kennis kan en daarmee wat voor mij kan betekenen.Peter te Rielehttps://www.blogger.com/profile/09817158876601556683noreply@blogger.com